söndag 14 september 2008

Smått och blandat...

Hej alla!!
- Idag efter frukosten åkte vi till skogen för att leta efter lite mat... Och vi hittade en hel del, både kantareller och trattisar! Nu har vår svamp tid börjat,, för trattisar är vi proffs på att plocka! (kasse efter kasse) tillslut vill ingen nära el kär vän veta av mer svamp ifrån oss... hihi!!! Men vi gillar ju att plocka, så hojta till om ni vill ha svamp =)




Herregud, tänk att man redan har blivit lite hemmablind,, på vår balkongdörr satt det en hiskelitt (hm, stavning som jag pratar) =) hemsk trä knopp, och inte förrens nu har vi bytt ut den!! Detta passar ju bättre ihop med låset oxå...



Genom att visa denna underbara bild på vår "allas" favorit, vill jag fråga dig Lisa: Vill du gå på bio med mig igen??? Och samma film som sist *fniss*

Natti natti

j

6 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Jaghar aldrig vågat mig på att plocka svamp - känner inte någon som gör det här uppe heller - men visst ser det gott ut.

Vilken snygg kombination det blev med handtaget och vridlåset.

Kram Maud

nea i det gula huset sa...

Hej du!
Ni pysslar, fixar och donar så jag blir alldeles avundsjuk! Ni får det så rackarns fint!!!

Visst är det lätt att bli hemmablind..väldigt lätt! :(

Det gick bra hos Christel i torsdags..mina energier har gått ner ytterligare och jag mår faktiskt väldigt mkt bättre oxå!

Nä..nu har jag suttit här och slarvat vid datorn så länge att min dotter nog undrar om hon är ensam hemma.

Kram kram

Millas hem sa...

Håller med, både om att handtaget var passande till haspen och att filmen är suverän!
Kram C

Blåbærpai sa...

hei. Så mykje sopp(svamp)!! imponerende.Eg tørr ikkje plukke for har null peiling!men, det ser nam ut!
utrulig fint det blei med den nye håndtaket/låsen på døra !Knallfint vindusskap!Sånn har eg hatt lyst på leeenge men har ikkje funne vindu som passer! Det er så stilig i heimen dykkar!
HA ei fin veke!

Grodmamman sa...

Svamp är något jag aldrig plockat, däremot äter jag gärna kantareller som andra plockat!=)
Kram

Sara sa...

Hejsan
Gud vad mycket trattisar. Jag älskar allt med svamp, tyvärr är jag ensam om det i familjen.
Kram Sara