tisdag 8 april 2008

Litet projekt.....

Just nu håller vi på att göra iordning i rummet uppe,, vid öppna spisen! Kaklet vid spisen har retat mig länge nu,, så häromdagen började vi att dona just där....

De va så gammalt, löst och slitet så de va dags att bytas ut...

Andreas gjorde förarbetet & lämnade snällt över resten till mig ;)

Så jag la vit mosaik med vit fog! Och bräddade ytan, för innan sköts nästan glöden över till golvet! och de e ju inte särskilt bra!
Det är verkligen skitkul att "kakla-klinka" och foga! Min lott här i livet kanske va att bli snickare? *fniss* På detta kortet sitter fortfarande all fog kvar.
Detta blev bara en liten smygtitt för vi har en hel del kvar att dona med! jag ska tex slipa till golvet igen idag "nu" som ska målas ikväll,, pga vår lille vovve som satt jämte mig sist jag målade de,, så på vissa ställen syns Snuffe hår i färgen,,, Och jag orkar inte se på de längre! ;) Men de går rätt fort att fixa till....
Snuffe & ja har precis varit ute och gått en lång runda,,, härligt!
Kram josse





6 kommentarer:

Hem T Gårn sa...

hejsan! kul att du gillade bloggen, din egen är väldigt fin måste jag säga o vilket hus du har kul att hitta ett sådant de växer inte på träd.Jo då jag har haft sådana afficher o mera är på väg men de mindre har jag. mvh maria

Vitt Hemma sa...

Gillar ert golv på övervåningen!! Snyggt med vit mosaik. Det funderar vi på att ha i badrummet i det nya huset...

Kram på dig!

Anonym sa...

Hej Svejs...så fint ni gör det runt spisen, blev mycke bättre med vitt. Tänk på din tumme om du ska slipa golvet. Synd om Snuffe som inte får vara med o måla, han får ta ett gympapass under tiden, tillsammans med husse:) Kram Mor

Rosengårdens Inredning sa...

Hej Josse!
Vad fint det blir med vit mosaik istället... duktig du är....
Bloggkvällen blir den 16/5 kl.18.30
Hoppas du kan komma :)
Kram Malin

Carina sa...

lyllo dig som har öppenspis, vi har en täljstensbraskamin (Tullikivi)mellan kök och vardagsrum som vi eldar i men det blir inte samma mysfaktor...
Fast när det är sådär minus 30 grader kallt då är man glad man har den...
carina

drömmen om vitt sa...

Hallå!
Vad fint det blev med vitt kakel.
Skåpet blev ju också fint.
Har inte kunnat kika in och inte kunnat göra något inlägg.
Hela datasystemet och telefon brakade i Fradags.Suck...Jag håller på att bli galen.
Dom har lovat att lagning sker under morgondagen.
Tur att man kan sitta på rasten.
Ha det så gott.
Lotta:)