tisdag 6 maj 2008

En heldag ute!!

(inte visste jag att man va bevakad av Paparazzi) *hihi*

(och ja, jag vet! jag ska snart till frissan)




Hej hej!!!
Ojdå vilket gottit väder vi har haft idag. Jag har varit ute och grejat hela dan, jätteskönt + att man blir sådär skönt trött nu på kvällen.... :)

Vi for iväg och köpte några sommar-blommor! man blir ju så ivrig när solen lyser, då vill man bara plantera och öppna fröpåsarna så fort som möjligt! men man får lugna sig lite till...









Denna sorten har jag aldrig sett förrut! Den kommer att bli tät och stor med en massa blommor.
Ooohhh, vilken härlig tid det är ute nu.... njuter!!! Imon ska jag nog bara ligga och sola,,, Mmmm!









Som synes så har jag inte piffat o donat så mycket ute än,.. Sånt står fortfarande på min inköpslapp :)
Det finns så mycket som man vill ha.........






Dom bruna flaskorna hade min pappa med sig häromdan, han tyckte att dom passade mig! Och visst har han rätt, jag tog dom gärna! Förr hade dom svagdricka i just dessa..


Välkommen hem till oss!







5 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vilken vacker lila blomma - ser ut som den där som sluter blombladen på kvällen och öppnar dem vid dagsljus - minns inte namnet . men de gröna bladen var annorlunda.

"Blomexperten" har talat (OBS Ironi).

Jag kanske har varit otydlig - jag har ju haft affär i 10 år men för första året hade jag vinterstångt - det blir mest troligast en sommarbutik - får se hur stor efterfrågan är.

Jag jobbar ju som lärare så då har jag lite längre sommarlov.

När jag startade upp för 10 år sedan var jag den första gårdsbutiken så då var det enorm efterfrågan.

Sedan har det poppat upp säkert 5 butiker inom 3 mils radie och då blev det kärvare.

Nu är ju "modet" inom inredning i min smak igen så då kanske det går lättare igen.

Man måste nog kombinera med webbutik om man skall leva på det -men jag ser det ju som min guldkant på livet!

Det här blev en mindre novell nästan.

Kram Maud

Anonym sa...

Hej
Visst har vi underbart väder ute,man vill inte åka till jobbet och sitta inne hela dagarna.
Fina flaskor ifrån far din.
Sonja

Galleri MochB sa...

Det var ett tag sedan jag var inne hos dej nu...:O) Fina blommor du pyntat med. Här vågar vi ännu inte sätta ut några sommarblommor. Och vilken härlig griffeltavla du fyndat!! Sån har jag också drömt om att ha på väggen i hallen... Ha en skön vecka!

AGENT 77 sa...

åh va himla fint du gjort,så lyxigt att få va ute o dona i trädgården jag längtar tills jag har en..fina blommor!!
Tack snälla för dina rara ord jag blev jätteglad för grattiset,de ska verkligen bli en spännande tid i mitt liv med MIO osv...kramiz E

marita blücher sa...

Hej josse,
Vad roligt att du tittade in till mig och tack för dina trevliga och berömmande rader. Du har själv en jätte fin och tilltalande blogg. Den utstrålar verkligen känsla, lust, personlighet och engagemang. Egenskaper som du definitivt har nytta av om du väljer att gå vidare med butiks- funderingarna. Din idé att eventuellt starta i liten och försiktig skala är klok. Ert hus verkar väldigt stort och charmigt så varför inte. När jag startade A Mouse in A House i vårt stall i december 2006 började jag med ca 25 kvm, nu har jag 75 kvm och en utbyggnad i takt med att jag ständigt fått nya kunder. Du har fördelen, vad jag förstår att vara på en större ort, det är bra ! Varför inte ge det en chans och prova med helgöppet på lördag -söndag. Mellan tummen och pekfingret så får Du normalt räkna med 2-3 år innan du har någon form av svar på om det kommer att fungera ekonomiskt för dig.
Lycka till och välkommen åter.
Kram/Marita