lördag 28 juni 2008

Hårda paket.....men!!!




Hallo alla bloggisar....
- Hade ni någon julklapp el födelsedagspaket som ni alltid fick och likadant varje år??? Det hade jag och min syster... Vi fick alltid en kopp el fat utav farmor, ibland även en sked. Hur kul va de när man fyllde 8år??? hihi tillslut så öppnades aldrig dom paketen utan sattes i mammas skåp direkt... MEN nu är det ju skillnad, nu kan man vara glad över sina koppar och fat. Skulle man köpt de själv nu, så hade de blivit dyrt.... Fast jag små ler när jag ser dom.
Min syster har med blå blomma och dom kommer ifrån "Rörstrands sweden"
:) :)


Att jag ens har ro av att sitta här och knappra är konstigt? Vi ska ju på bröllop idag kl: 13,30 nu är kl: 8,52.... Åååå, lång tid kvar kan man tycka, men jag har mycket att fixa och dona med! Naglar, bryn, magen ska bli bra, stryka jaa ni vet allt möjligt....
Nu är iallafall kameran färdig laddad - idag ska de fotas :)
- Snuffe blir hämtad av mamma och pappa, han ska sova där! och blir då såååå bortskämd! som vanligt. Finns ingen hund som har de bättre än Snuffe pluffen....
SMHI: säger olika väder till idag hela tiden, så vi får väl hoppas på att regnet stannar där uppe. (så inte hår & smink blir förstört) *fniss*
-Nähe, nu får jag nog rappa på och gå och färga brynen......
Ha en mysig helg! Kramar j

5 kommentarer:

Lila sa...

Oh, så roligt med bröllop. Hoppas vädret är med er. Men några droppar regn på bruden bringar tur:)

Visst är det rolig med samling. Fick silverskedar av min farmor, som du säger inte var så kul när man var yngre. Men nu är det SÅ lyxigt.

Kramis lila

Gårdsromantik sa...

Hallå där!

Vad kul med bröllopp -
Hoppas ni får toppenväder!
Här skiner solen för fullt.

Kram Maud

Anonym sa...

Vad kul med bröllop! Önskar dig en alldeles underbar helg :) Kram kram

Dicksonska våningen sa...

Jag vet, jag fick också alltid såna paket! Fast i mina var det bestick. Jag har inte ens ett helt set för de togs ur sortimentet strax innan jag fick hela min uppsättning! Det var också tråkiga paket som jag inte ens öppnade. Har nog fortfarande inte öppnat alla... :)

Men en fin kaffeservis har jag - som din. Inte precis likadan men rosa blommor på! Den fick jag när mormor flyttade till mindre lägenhet.

Ha det så bra på bröllopet! Här är det kanonväder i alla fall!
Kramar A

Marie sa...

Jag känner definitivt igen mig! Utav mormor fick jag alltid en kaffekopp varje gång jag fyllde år eller i julklapp. Avskydde servisen under många år för jag tyckte att den var så ful, nuförtiden är den en av mina käraste ägodelar!!!!

Hoppas ni hade det jätteroligt på bröllopet!

Ha en bra vecka!
Kram Marie