torsdag 3 juli 2008

Utomhus dag....




Hallojsan!!!
Sitter här med värsta magvärken, skulle "jobbat" idag så jag vet ej vilket ännu.... :(
- Igår höll vi på att greja med allt möjligt, typ kl 9-21 va vi i full gång... Det va ju så himla fint väder, såå härligt att kunna ha fönstren öppna och värmen och solen strömmar in + alla dofter..




Man sprang ut och in hela tiden,,, det är de som är sommar! bara att hoppa i sandalerna med linne och kjol utan att frysa, Mmmm de e härligt de...


Köksfönstret stod vidöppet medans jag bakade bullar! Hmm, ja jag vet att man kan baka på dom dåliga väderdagarna, MEN suget har ingen lag.... :)




Dessa bullarna är sååå goda och enkla... Prova att baka dom om ni vill.. Receptet finns i min kategori lista längre ner under "baktips"





Alltså våra rosor är ju helt otroliga,, jag går och luktar på dom varje dag. Denna ovanför är min favorit, synd att man inte kan sorten på den så att man kan köpa fler. Den luktar Hallon och blommorna är såå enormt stora och tunga. Jag kan sitta långa stunder med näsan nertryckt i rosen,, hehe om någon ser mig :)









Planterade Eucalyptus jämte rosorna igår...





Snuffe njuter lika mycket som vi, av vädret. Han älskar att få sitta på sitt täcke med gossedjuret och bara lukta, lukta & lukta... :)




Eftersom jag aldrig kan hålla mig till en sak "bakningen" mellan jäsning och pensling så byttes kuddarna ut i kökssoffan... Blev fräscht och somrigt...


Ska vi spana ut genom fönstret???.... Vad händer där ute???? Andreas håller på att bygga en STOR sak... Vad det är visar jag kanske imon!!! :)



Kramar j

3 kommentarer:

Mjuka sa...

Åh så härligt det ser ut hos er!! Så mysiga saker som står längs husväggen. Sa du att bullarna var enkla? Då kanske man skall prova dem!! Det går åt så fort i min stora familj
kraaaaam
Malin

nea i det gula huset sa...

Hejsan hejsan!

Fy vad trist att den dumma magen inte kan vara lite snäll mot dig!
Något positivt är iaf att det har varit fint väder som du förhoppningsvis kunnat njuta ordentligt av!

Såg i ditt tidigare inlägg att du älskar järnsängar. Min mamma har en helt rikitgt antik och underbar i sin butik. Den skulle du haft i ditt gästrum!
Gå in och kika hos "lavendelkvisten" och kolla under "kudde och kandelaber".

Vad goda dina bullar ser ut. Får nog ta och prova dom någon dag. Dom jag gjorde är snart slut!

Ha det gott!
kram Nea

ps. du har förresten en award att hämta!

Lila sa...

Så roligt att få kika utomhos hos dig. Har du börjat jobba nu? Går det bra, eller sisådär.....

Själv blev jag fortsatt sj-k skriven till 16 augusti, både läkaren och kuratorn tycker jag ska räknamed längre. Men tar just nu en dag i taget.

Kramis Lila