söndag 28 september 2008

Hur kommer det att bli???

Godmorgon!!!
Fortsättning av hallgolvet!!


24 januari 1969 köpte dom förra ägarna till vårt hus en ny Tv,, samtidigt som dom renoverade hallen! Hör och häpna - dom la tv-kartongen som en liten isolering,, hehe!!! Så där fick vi oss ett gott skratt =)

Nu är golvet framplockat,, Andreas rev väck allt som låg överst och jag drog ut typ 1000 spik, slipade & tvättade golvet!!! Vår slip som vi köpte när vi flyttade in har verkligen varit användbar till mycket!!!
MEN, det konstiga är att när allt detta som nu är borta plus att golvet låg där så va det kallt,, nu när allt typ är borta (fast trägolvet har isolering under sig) känns det inte alls kallt att gå på... Hur fanken kan de va så? laminat golv kanske drar tiill sig kyla lättare.... Hmmm!! MEN, jag vet fortfarande inte om jag ska behålla det såhär (givetvis så ska de målas el laseras) el lägga nytt golv!!! Antingen så får ja måla golvet och se hur jag känner om ett tag, sen är det ju lätt att bara lägga på nytt...


Dags för frukost!!
Tjing tjing

4 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Kan det vara så att nu när trägolvet är framtaget så cirkulerar värmen bättre? På många äldre hus brukar det ju vara så att det inte funkar när man börjar isolera för mycket eller täpper till genom att lägga laminatgolv och plastmattor?! Jag tycker att det ser ut som att det där trägolvet är en keeper!

Hemma hos Razzel sa...

Vilket ljuvligt dilemma... Tack för att jag inte är i dina skor och måste fatta beslut! Men tror nog att jag satsat på trägolvet och testat en vinter. Blir det jättekallt går det ju att lägga på nytt ovanpå och då vet ni ju ialla fall..

Grodmamman sa...

Jag skulle gjort som föregående talare och gjort iordning trägolvet. Nu har du ju gjort det värsta jobbet med att ta bort spik och slipa. Som sagt, det är ju bara att lägga på ett annat golv om du ångrar dig!=)
Kram

Dicksonska våningen sa...

Klart att du ska behålla golvet som det är! Jag håller med fröken fräken, i gamla hus fungerar inte nya saker utan det är bäst att använda det som det var tänkt. Om man inte ösnkar en mer omfattande renovering!
Kramar Annika