tisdag 21 oktober 2008

Hallen!!










Godmorgon.... Visar lite bilder ifrån vår lilla hall "stjärnhallen" =) Relativt mycket kvar att göra,,, men tog en liten paus tills pengarna ökar!!! =) Ni vet,,, det är ju nästan alltid samma saker som tar tid,, det lättaste av allt,, lister, sladdar och sånt! Dörren ska få glas partier någongång, för att vi ska få in mer ljus i hallen,,, jag måste har de så ljust som möjligt överallt! där är glasblocksfönster, men de ger ju inte så mycket... Jackor - skor ryms på hängare bakom tyget - tycker inte de ä fint och ger mig absolut ingen ro av att mötas med en hel hög av ytterkläder el skor överallt, när man stiger in i en hall. Jag måste ha ordning och känna en fridfull känsla i hemmet, det är där man ska trivas och få harmoni... Kanske man tänker att spegel och gästhängare skulle vatt svart el silver, för att få en jämn känsla! som jag oxå kan tycka lite. Men det lilla guldiga ger en liten värme i rummet, som annars lätt kan uppfattas som kallt.
Har ej köpt nåt nytt eller så utan det är golv, väggar och tak som har fått sig en omgång!! MEN en dörrmatta ska jag allt köpa.... ;)


Kram J

12 kommentarer:

Myrrabutiken sa...

Heeej! Oj va fint det blir i hallen, smart att sätta för alla kläder:) Stjärnan är min favorit, me like...Hoppas allt är bra me dej och att magen är OK?Ha en kanonvecka,kikar snart in igen/Kramar Jenny(Smygbloggar på lunchen...he he

chokladblomma sa...

Tänk att jag just har sovit i 4½ timme?!? Känner mig iaf piggare, tack för krya-på-dig-häslningen!
Hallen blir ju jättefin! Golvet är en riktig höjdare! Det som göms i ...? Kommer så småningom fram!
Ta hand om dig och din mage så att du piggar på dig!
Ha en bra dag!
Kram

Grodmamman sa...

Det blev ju jätte fint i hallen! Vår hall är oftast en ren katastrofzon och det spelar ingen roll hur mycket jag plockar. Sonen börjar bli bättre på att hänga upp jackan och ställa upp skorna, men dottern har inte fattat det alla gånger!=) Om några år, då ska jag ha en snygg hall igen!=) Drömma kan man ju alltid!=)
Smart idé att sätta upp ett tyg framför alla kläder. Vi byggde ut vår hall för ett antal år sedan och idag kan jag ångra att vi inte satte in garderober från golv till tak istället för det skåp vi har nu. Fast det kan man ju ändra på!=)
Nu ska jag sluta svamla!=) Super fint blev det i alla fall.
Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Men vet du vad, så otroooligt läckert! Och skitsnyggt:) På samma gång liksom. Vad du är duktig på att få till det.
Kram Lallis

Dalatorpet sa...

Huset slukar pengar i know... ibland undrar man om man inte bara kunde nöja sig... men det går över snabbt :-)

AGENT 77 sa...

Hllåjjj pinglan!!
snyggt med mörkt hår,coolt..kul byta ibland..läckert golv o väldigt snygg modern hall..like it..tack bara bra med mig,jobbet går toppen o de känns ju himla tur..är ledig idag så det har varit en fix dag..ikväll blir de tacos smågodis o äntligen hemma..mys måste man ha varje dag ha ha..ha de gott..kram kram E

Kamomilla sa...

hej!
Tack för tassavtrycket hos mig!
Vilken underbar stjärna på golvet!!
Snyggt! och vad spännande med er renovering!
kamomilla

Gårdsromantik sa...

Så snyggt med den där målade stjärnan på hallgolvet!

Det är bara bra att det får ta tid - då hinner alla idéer landa.


Kram Maud

Fröken Fräken sa...

*suckar hänfört* Ja, efter att ni har gjort om köket hos mig, så är det bara att sätta igång med hallen hos mig! Fast det är lite svårt att göra något med den, för den är mindre än er. Jag skulle vilja kunna hänga undan käderna så här också, för nu, med alla bylsiga höstjackor, ser det inte snyggt ut!
Ja, det är bra att tänka till innan, synd att jag inte tänkte på det innan jag började riva runt i köket och flytta på alla grejer utan någon plan... hjälp!!

Malin sa...

Fantastiskt gumman!!
Ni har gjort ett dunderbra jobb på golvet. Det blev helt galet snyggt med stjärnan.
Ska komma ihåg..(den dan vi köper hus)..att vi gärna vill ha stooor hall med förvaring och härligt utrymme. Det är så snyggt att komma in i en fin och stor hall, det är ju lixom det första man möter!
Nu har vi en vanlig lägenhetskorridor, trökigt men fungerbar..=)

Anonym sa...

Hej vännen!

Tack för senast, såå mysigt och trevligt, de får vi snart göra om!

Hade en sån skön känsla i kroppen när vi varit hos er, ni har det verkligen harmoniskt och mysigt i ert hem! Nästa gång ska lille V oxå få följa med, vi kan väl ses snart igen. Kramis/L

Förresten, har ni sett nån av filmerna..? ;-)

Sara sa...

Den där stjärnan är så snygg! Allt annat är också supernice.
Kram Sara