lördag 14 augusti 2010

Tips på Butiker och Guldkornsställen...????





Halloj!
Nu har vi packat resväskan, Lämnat Snuffe plutte lutt =( (jobbigt för mitt hjärta) hos hans Farmor och Farfar, imon ska han va hos sin Mormor & Morfar.... Så han blir bortskämd, men jag saknar den lille vite redan.... Eas syster ska låna huset, =)
 Inatt bär det av mot Stockholm. Kl: ringer 2,30... =)=) Vi har massa gottit nerpackat, Ny ljudbok & datan såklart!
MEN: Nu vill vi ha tips på sköna ställen längs vägen, Butiker m,m. Vi kör Kalmar-Norrköping-E22-E4:an... Hmm, ja där emellan.... Som har öppet Måndagar och är värt att svänga inom. Eller finns det några Bloggerskor som vill ha otippat besök *fniss* kanske jag ska kolla upp =)=)=) hihi


Kram josse



4 kommentarer:

Skjerstad sa...

HEI :)
(Er ikke så kjent på den strekningen ;), så jeg kan ikke gi deg noen tips )Jeg digger det skiltet du har på kommoden :) LOVE IT :)

God tur :)

vitating sa...

Hej!
Jag läser ofta din blogg men smyger mest omkring här utan att kommentera... Jag bor på den sträckan var i Kalmar igår. Du kommer att hitta massor av loppisställen längs vägen så se till att ha kontanter! Jag kan dessvärre inte säga om de är något att ha för jag åkte tidigt på morgonen och sent på kvällen så de var stängda. Jag vill tipsa om ett ställe, i Björnsholm, ca 3,5 mil norr om Västervik. När du kommer in i Björnsholm blir det 70 i hastighet, andra höger in på en liten grusväg ligger ett ställe som heter Sofias bod, det är skyltat fast ibland lite svårt att upptäcka.Gammlat och nytt står det vid vägen, det hänger en flaggvimpel. Du svänger uppför grusvägen så ligger Sofias bod där. Jag kan inte lova att du hittar något i din stil men hon har många charmiga gamla ting, shabby chic, lantligt, rostigt, avskavt, gamla fönster m.m. Jag brukar aldrig åka därifrån tomhänt!
Hoppas du hittar något kul längs vägen. I Söderköping, ca en kvart innan du är i Norrköping så ligger Smultronstället vid Göta kanal, en underbar glassresturang med de värsta glassarna! Det är superfina gamla hus överallt, jätte mysigt ställe! Du måste åka in i centrum för att hitta till smultronstället.
Lycka till!
Tack för massor av inspiration, du har ett personligt & härligt hem!
Kramar Maria

Anonym sa...

Ville bara säga att din blogg och ditt sätt att skriva på är jättehärligt! Det är personligt och mysigt och lättsamt på ett sätt som iaf jag gillar!!! Så: "Keep Calm and carry on" :)
Kram "Annika i djupaste Småland"

Sofija sa...

Postanowiłam coś wreszcie napisać i to po polsku! :) Pięnie tu u Ciebie i zaglądam bardzo często. Cudne przedmioty które cieszą oko :). Pozdrawiam z Polski :).