måndag 27 december 2010

Mumsiga TeBullar



Mammas flick överkast & Mormors filt....
Tycker om att ha Mormor med mig i hennes saker...




Karins Tekakor....



Nu ska jag strax baka dessa TeBullar,
som är supergoda och enkla..

 1 l mjölk
           3 dl havregryn
          1 hg margarin
2 jäst
       1/2 hg socker
   1/2 tsk salt
              15-18 dl vetemjöl

Blanda 1/2 l mjölk och 3dl havregryn i en gryta, koka en gröt.

Blanda i 1hg (100g) margarin. Tillsätt 1/2 l mjölk och dom två jästen. Blanda sedan ihop resten, Och känn efter på degen hur mycket mjöl som behövs.. + mjöl till utbakningen..

Låt dom jäsa på plåten, ca: 15-30min..

Ugn: 175 grader

Tid: ca: 10-12min




GÖR DOM VETT JA =)

Tjing











4 kommentarer:

emilias gömmor... sa...

Nästa gång jag kommer till Blekinge, får du minsann bjuda på dom!( Är uppväxt där dom första åren) I sommras var vi på fiskecamping där!

Kram Mimmi

No.7 sa...

Mmmmm...ser jätte goda ut!!! när kan vi komma????? Hoppas ni haft en bra Julhelg o hunnit hämta lite nya krafter efter julruschen, jag minns att ögonen brukade vara väldigt trötta lagom till Kalle började på tv.n.... ha det gott
Kramar Therese

nytt och gammalt sa...

Åh vad gott! Jag skulle varit ledig idag och kände mig sugen på att baka mend et får bli nån annan dag. tack för tipset! Det är alltid gott med egna hemmabakade bullar. God fortsättning! kram sofie

MED EN KÄNSLA ♥...♪♫ sa...

Hej du lilla sötnöt!
Idag kommer jag & hälsar på dig/Er!!
Jag vill ha raggisarna som Ninni köpt & House Doctor-vasen med tre vaser i en...hoppas det finns kvar!!
Kramisar