måndag 13 maj 2013

Buffé

 
 
Hejsan....
 
Idag har vi varit på liten tripp, Glass i gröna gräset, Loppis, Buffé m,m.
 
- MEN VET NI VAD......... Jag blev helt förvånad och små arg, när vi stod och skulle betala för 2st Buffé så frågar hon om vi också ska ha en barn.....?????? Hmmmmm, näääää han äter inte! svarar jag.... Hon säger då, ska han inte smaka eller äta nåt då??? Ähhhhh Näääää...... Alltså bara två vuxna...... Yes säger jag......
 
- Va?????? Måns-Melker 10 månader kanske äter en gurkbit och en köttbulle - skulle jag då ta en Barnportion till honom???? Grrrrrrr, näääää, där blev jag sur så dom får inte fler besök av oss....
Det va på Golfrestaurangen i Mörrum.....
 
- Jag menar inte att jag är snål, men det tyckte jag va illa......
 
 
Ha de GÖTT i det fin fina vädret....
 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med dig!
Dålig stil!
Emma

Anonym sa...

Håller med dig. Det är ju ändå du dom Mamma som vet bäst, när det gäller din lill prins. Sedan har kunden alltid rätt. Kram

Tess sa...

Men idioter. Min 10 månaders äter iofs en del. Men inte sjutton hade jag tänkt betala för honom ändå. 2 åringen ok. Men inte bebisar.
Då slipper vi åka dit, tack för "icke-tipset"

Anonym sa...

Shit! Vi har fått en ny restaurang i stan, Stars and Stripes, och när jag gick dit med min dotter (5½ år) frågade jag om dom hade barnportioner, och dom bara skakade på huvudet och sa...

"Hon är ju ett barn ju, du får en extra tallrik bara. Henne skall du inte behöva betala extra för!!"

Och då är hon ändå fem år. DET kallar jag SERVICE!! :-)