tisdag 20 maj 2014

Trädgårds pojk & Ostplättar

Hej Hopp!
Nu va det ett tag sen vi hördes av.... Hoppas att ni alla har det kanonbra! 
- Idag har vi juh haft ett Toppenväder! Sol och Svettigt =)

Måns-Melker och jag kollade in våra (blivande grönsaker) m,m. 
Sån duktig hjälp jag har i Mumse =)=) 




Dom skulle juh målats svarta dom där rackarns lådorna!
 Men när vi har tänkt fixa det så har det alltid regnat! Kanske nästa år =)


Koncentrerad :)


- Gamla följare läsare vet kanske att jag har Ibs Mage,,, förr hade jag en väldigt väldigt svår/dålig sådan! Nu lite mer i vågor men ändå helt klart såååå mycket bättre! 
Jag äter laktosfritt, å det hjälper mig! 
Men iallafall så har jag läst mycket om just LCHF, dom som har känsliga magar m,m. Har blivit mycket bättre, dels oxå piggare i kropp och knopp! Så just nu kör jag med stenhård Lchf dock inte såå mycket fett. Och det jag har saknat är typ att man lätt kan ta en fralla m,m på jobbet - har inte hittat något bra utbyte för det, tills jag hittade Ostplättreceptet.....

Dom blir som tekakor i formen, och smakar som "ostfrallor" Funkar att rosta, frysa m,m. Även som små pizzabottnar, hamburgerbröd m,m. 
Jag är helt fast i dom! 



Tog ett foto på kvällens middag, Hamburgare och då ostplättar som bröd!!!!

Så jag måste helt enkelt dela med mig av receptet!!!!


Ostplättar

3dl riven ost (gouda, herrgård "mild ost)
3st Ägg
1tsk Bakpulver
1msk Fiberhusk


Vispa ihop dom 3 äggen, i med Bakpulver och Husken, sen blanda ner 3dl riven ost!
Klicka ut 6st "högar" på ett bakplåtspapper! Grädda i 200* 10min eller tills dom har fått gyllenbrun färg!

Prova vett ja!

Kram kram j

Inga kommentarer: