måndag 13 oktober 2014

En NYHET till Butiken Klinta ljus

I Slutet av Oktober/November kommer det en ljuvlig NYHET till Butiken!
Klinta Doft/Massage ljus! I många härliga dofter!


Ljuset, som tillverkas av ekologisk sojavax, certifierad palmolja (RSPO) (UN Global Compact) och europeisk rapsolja, är nämligen inte bara ett doftljus utan kan också användas som en varm massageolja.

Jag kommer att ta in många olika goda dofter - tycker att detta passar perfekt för denna årstiden, när man vill vara inomhus och tända ljus, brasor och bara mysa under en filt! 
Perfekt Julklapp till alla åldrar, kommer även att finnas en mer maskulin doft till mannen i huset =)

 Förutom ingredienserna ovan så tillsätts endast några droppar eterisk olja eller doftolja - alltså ingen paraffin, petroleum, animaliska oljor, parabener, färgämnen eller annat inte så roligt.
Ljusen är inte heller testade på djur. Doftoljan/Den eteriska oljan är tillsatt i hela vaxet, inte bara i topplagret, så den behagliga doften består även när du är nere på din sista bränntimme.



Hur man använder det? Enkelt! Tänd ljuset precis som vanligt och vänta ca 10 minuter så att en pöl med olja samlas på ytan. Doppa sedan fingrarna direkt i oljan, alternativt häll direkt på huden. Det är inte för varmt - den specialkomponerade oljeblandningen håller en lagom temperatur för massage - ca 55°. Tänd och släck hur ofta du vill.

 Klintas Massageljus kommer i ett livsmedelsgodkänt enkelt glas och etiketten är enkel att dra av efter användning. När du använt ditt ljus, diska ur glaset och använd som dricksglas. Vårt stora klassiska ljus brinner i ca 45 timmar och de små i ca 18, men ju mer du masserar desto färre bränntimmar förstås.




Jag tror jättemycket på denna produkt! 
Ska bli supermysigt att kunna erbjuda detta till mina kunder! 
Tror även att jag kommer ta in dessa doftpinnar! Lite osäkert ännu, men kanske kanske!



Fin kväll önskar jag er =)
Josse

1 kommentar:

Passagården sa...

Oh! Ett sådant ljus har jag haft. Kanonbra, alldeles lagom stark doft och jättehärlig som massageolja! Jag använde den tom. till att smörja in trötta, nariga händer. Rekommenderas!