söndag 30 mars 2008

Hatterians Pinaler!

Är ni redo för en hel bunt med bilder ifrån våran lilla tripp! Vi besökte butiken Hatterians Pinaler i Lessebo idag! oj oj oj, vad MYCKET fint de fanns där. Ett helt hus som va fyllt med precis allt. Om man va på jakt efter något speciellt, så lovar jag att det är här man kan hitta de. Butiks ägaren Els-Marie Johansson va super trevlig,, och verkade hel mysig. Man märkte att hon verkligen brann för just detta. Och jag fick gärna fota! så då drogs kameran upp i högsta hugg,, "för eran skull" ;) Och så tycker jag att butiken är värd lite reklam. Så jag tycker verkligen att det är värt ett besök hit. När man åkte därifrån så ville man dit igen! och det är ett bra betyg enligt mig!
Varje rum va inrett tidsenligt, med kläder och möbler t,ex 50-60-tals rum, 20-tals rum och så vidare. Huset bestod av 3 våningar, vi gick upp & ner, upp & ner flera gånger! såå kul!
Jag hittade många fina saker, som jag visar imon ;)

Många fina saker att gå och glutta på utanför oxå!
Gillar! Sommar blommor i dessa "fin fint"

Denna gruppen blev vi småkära i,, mysig!
Sååå söt!
Visst ser de härligt ut!
En liten dam!
Gillade detta skåpet! på nåt sätt.

Denna lilla klänningen hade gärna fått följa med hem,, men man kunde ju inte
köpa allt som man ville ha.... ;)
Runda fina förvaringslådor,, blusar,klänningar och mycket mer!

Det hängde saker överallt, så man ville knappt blinka om man just då skulle missa nåt,hihi.

Två Tjusiga!

Denna låd-hyllan fick följa med oss hem!

Kvarnar,gamla plåtburkar och köksredskap!

Hade gärna velat ha en sån här säng, hemma "vitmålad"

Hoppas att ni gillade vad ni såg!!
Mina köp kommer imon!
Kram kram
Josse!








13 kommentarer:

LOPPISLIV sa...

Ojojoj vilket ställe...måste tvinga gubben att vi ska åka dit så fort som möjligt...verkar vara hur mysigt som helst ju...och så mycket fint där finns...tackar för tipset...alltid roligt att hitta nya ställen med antikfynd....ser fram emot att se vad du fyndade...Kram Paula

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej gummsan!!! Tack för allt fint du skriver!!!!
Men va mysigt med en sådan tripp...ser ut att finas mycket fint ju!!!!

Gillar bilden på er spis med ju!!!!
o dörr handtagen sååå söta..aa har ju lite att ta igen nu......men så gott att va hemma igen ju!!!!

Ha en härlig vecka!!!

~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨`·.,(¯`·´¯)¨¨¨¨¨¨¨¨
¨¨¨¨¨¨¨¨¨(¯`·´¯).·´¨¨¨¨¨¨¨¨¨
~♥ W I T H`·.,.· L O V E ♥~
¨¨¨¨¨¨¨¨¨Mamma Millan¨¨¨¨¨¨¨¨
~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~¨~~

Gårdsromantik sa...

Men guuud vilken fin butik!
Måntro om dom skickar till Norrbotten också!
Varför har vi inga sådana ställen här?
Måste väl öppna en själv isåfall.
Tack för titten.
Gillar din blogg också - går det bra om jag lägger den till mina favoriter?

Kram Maud

Vitt Hemma sa...

Vilken guldgruva!!! Hur många timmar tog detatt gå igenom allt? :) De uteöblerna va ju kelt fanttiskt snygga med de höga ryggarna! Fint med rosa blommigt till...
Spännande å få se vad du hittade...

Kramar Sofi

Anna sa...

Hej hej! Kikar in på din sida. =) WOW! Vilket hus ni har, jättefint! Förstår att ni föll för det.
Och den där butiken du varit till, den skulle jag bra gärna vilja besöka. =)
Kram Anna

cicci sa...

Oj vilken mysig butik, kan tänka mig att det var svårt att välja vad du skulle köpa! Vet du vilka öppetider de har blev sugen att ta mig en avstickare dit när jag paserar småland.
Kram Cicci

Anonym sa...

Hej hej!!
Dop-klänningen påminner väldigt mycke om den lillebror o jag döptes i... Jag ha den hemma vill du kolla på den om du ville ha den.... Kram din galna svägerska

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

tack tack!!!
japp...älskar att ta kort...även före bloggen.....ligger 3 år efter med fotoalbum nu pust!!!!!!

Kram millan

Nina på Kyrktorpet sa...

Oj så mycket fint! jag har sett ´massor på dina bilder som gärna hade fått följa med mig hem.. ti-hi..

Vitt är vackert sa...

Hej!
Vilken butik!!! Hur mycket som helst ju! Ska bli kul att se vad du fått med dig hem!! Va fint ni har det med de där "ljusgluggarna"!! Superfint hus verkar ni ha. Du visar ju nåt nytt fint hela tiden! ;)

Kram Ellinor

Myrrabutiken sa...

Oj oj vad härligt att shoppa där:)
Du har hittat hur mycket fint som helst ju:) Jag gillar verkligen de där ljusgluggarna, supermysigt hus ni har:) Kram kram Jenny

Lila sa...

Oh, vad ROLIGT! Måste kika på kartan om det är något möjligt ställe att råka åka förbi på semestern!!

Tack för rådet gällande mitt tygval.

Kramis Lila

Änglahem sa...

Vilken guldgruva!!! Där skulle man varit med! Så mycket fint...*suck*...vill ha, vill ha, vill ha och den där vill jag med ha*fniss*.

Ska bli skoj att se dina fynd!

Ha en skön tisdag!
Kram/Ulrika