tisdag 1 april 2008

Loppis köp!

Köpte denna rostiga gamla korgen, jättefin! Just nu ligger Snuffes leksaker i den.
Fina gamla tidningar!
Örngott!
Gamla säckar!
Denna griffeltavlan ska jag måla vit, man kan aldrig få för många =)

" Skor" Köpta år 1920!

Två fräcka vispar!
Låd-hyll-brickan! Den norpade jag direkt! Ägaren berättade att dom hade dom förr till att bära glas med! Den är tung, så servitriserna måste ha varit vältränade förr *hihi*
Älskar den gråa nyansen!

Vet ej än vad jag ska ha den till riktigt!!
Vad tycker NI? vad hade ni gjort??
Igår va vi ute i trädgården tills 8-tiden,,, såå härligt! nu när det är ljust ute länge på kvällen. Kul att plantera och dona! Det blir så mysigt....
Blir nog en ute dag idag oxå,,, vädret ser lite lockande ut! Ooohh, man kanske ska släpa fram grillen sen!

Ha de gottit
Kram Josse
*(idag får man se upp! 1 April juh,, =)*




5 kommentarer:

Vitt Hemma sa...

Nämen, vilka fina grejjer!! Gillade griffeltavlan!
Oj, jag skulle nog bara haft den som prydnad. Fin att använda på sommaren när man ska ut å in med saker, de har en förmåga att dansa runt på hala brickor... Eller kanske hänga upp på väggen å ha som ett typ tittskåp med fina saker...
Ha en jätte bra tisdag!

Kram Sofi

drömmen om vitt sa...

Såååå....fina saker du fyndat, jag letar också efter en griffeltavla.
Lotta:)

Änglahem sa...

Jaha du Josse idag måste du ju kunna plocka fram grillen, lilla grilltokan där!

Så mycket fint du fick med dig hem!
Korgen var ju så läcker!!
Har tyvärr ingen genial idé om vad du kan ha trä"lådan" till (minnet är lite väck just nu). Men det kommer du säkert på!

Ha det gott!
Kramar/Ulrika

Vitt är vackert sa...

Hej!
Wow vilka fina fynd!!!! Super! Korgen var ju fin. Å tidningarna! Så tjusiga!
Har ingen idé ang. den gamla glas-brickan, men fin var den med!

Kram Ellinor

Helena Dovier sa...

Tack för dina snälla ord om min blogg! Vad mycket fint du visar här på din blogg :-). Och alla loppisfynden du gjorde är ju hur snygga som helst. Affären i Lessebo måste jag åka till. Min pojkvän bor i Kalmar och själv bor jag i Göteborg, så om jag vill kan jag ta vägen över Lessebo när jag åker till honom. Så lär det bli, det är jag säker på för ett sådant ställe bara måste man ju till :-).
Ha en bra fortsättning på veckan!
Kram från Helena