torsdag 27 mars 2008

IBS.

Dessa ekologiska tvålen köpte jag igår, som luktar Havet & Skogen,, de tycker jag lät mysigt! Snuffe tar alla chanser han kan få, för att vara med på kort ;)
Idag ska jag,min syster och mamsen till stan,. Mamma ska prova glasögon och vi ska vara smakråd + att jag hade gärna hittat några snygga till mig "behöver ej glasögon" men tycker att de finns så många snygga numera!!!
Har varit hos doktorn två dar i rad nu,,, men bara negativt svar "om min mage" Jag har IBS och det va bara att acceptera och just nu finns de ingen medicin el nåt som hjälper,,, el jo,, dom tyckte att jag skulle prova att ta imodium varje dag och se hur de gick.... Hmmm, (jag tänkte idiot) det är ju imodium som jag har tagit i 8år varje dag....
Så det är väl bara att acceptera att jag alltid kommer vara sån här :( jäkligt tråkigt,de finns så många jobb och saker som jag vill göra....
Just de, den ena doktorn tyckte att jag skulle sitta och vänta på forskningen som dom håller på med om IBS,,, (idiot) Doktorer dom fattar ingenting,,, dom fattar inte hur dåligt jag mår......
Kram kram!

9 kommentarer:

me and alice sa...

Hej!
Du undrade om vårt matsalstak!
Det är ett gammalt tak vi själva satt in. Det kommer från en 1700-talsgård.
kram Susanne

IKT i min vardag sa...

Men så bra måleriet blev! Så ljust och fräscht. De där vackra bokstäverna fastnade jag för direkt. Jag gillar bokstäver...
Jag hade missat din bäst/pest-utmaning och måste bara säga: GUD vilka vackra fönster, vilket vackert rum och vilken utsikt!!!

Kram

Maria sa...

Är oxå inne på mer ekologiska prosukter till hemmet. Köpte House doctors diskmedel i veckan, helt underbart!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hello again!!!!!

Först vill jag bara säga, som jag glömde igår...i natt ruset!!!, att dina fönster var otroliga, utsikten , o lampan , den gillar jag!!!! Så vackert!!

Sen ,... usch känner med dig, inget kul att må dåligt o va sjukskriven...vet hur det är...är själv sjukskriven.
Dock vet jag inte vad IBS är..något med magen????
ja de Jädrans doktorer...inte kloka ju....fattar inget...dessutom får man ju nya hela tiden....jag i alla fall..hur ska man då kunna bli frisk nån gång, om man bara får börja om fr början hela så tiden....!!!!!

jo , atarax har jag med..mot ångest...har även sömn tabletter, men vill inte alltids ta dem...och kommer man på sig själv kl 03. oo....känns det ju ingen ide ju.....men tur att de finns i alla fall...håller med dig om lagom goooooosiga!!!!!!!!!

Hoppas ni hitta ngr fina brillor...ja visst finns det mycket, kan med tänka mig ett par , med fönsterglas i....mycket för att dottern med har..så hon känner lite sååå...aa du förstår säkert, dålig på att förklara...
Var med henne o gjorde synundersökning förra veckan...hon ska ha linser, då passade jag med på att göra en undersökning..men de var kanon..har haft lite sveda i ögonen, ....kan det va så att man bloggar fööör mö tro??!!;)

vi syns...ta hand om dig!!!!!
Kram Millan

drömmen om vitt sa...

Hej hopp!
Vad tråkigt att du mår dåligt. Du är värd ett badkar, hör jag. Det hjälper nästan mot allt. Hoppas ni får en trevlig dag på stan.
Lotta

Anonym sa...

hej tjejen!! vad jobbigt med magen :( jag jobbar som sjuksköterska inom magsjukdomar och vet att man mår väldigt dåligt om magen inte är i form..

visst är det kul att komma hem med något nytt, och jag tycker det är kul att komma hem med något som är nytt för oss men ändå är gammalt.. recykling på hög nivå, kanske mitt sätt att rädda planeten?? *skrattar*

stor kram sara

Anonym sa...

Hallojsan på dig
Det låter inget vidare men man kanske "lär" sig att leva med sjukdomen.....jag har själv varit väldigt sjuk för ngr. år sen började med att min mage slogs ut totalt och sedan hade jag ständig värk i hela kroppen....var sjukskriven i 5 år innan jag däckade totalt och då visade sig att min kropp hade hela tiden försökt säga till mig att varva ner, men inte hade jag lyssnat på den så i stället gick ja in i den berömda väggen oc ´h där var jag i säkert 3 år men nu är jag frisk och det är jag så himla glad över ( önskar inte ens min värsta fiende att må så)
Så fina fönster du har i ditt hus, såg dom i bäst och pest inlägget och jag kan förstå ditt pest.... inte var det snyggt tak dom har byggt.

Sköt om dig
Kram Pernilla

Lila sa...

Vad fint ni bor!! Tack för dina rara ord i min blogg!! Gratta din syster så jättemycket! Gud vad roligt för dem!!!

kramar i massor Lila

My Lovely Things sa...

hej!!
va jobbigt med din mage....förstår att det är krångligt..

vilket vackert hem du har..underbara fönster..
kram anna