tisdag 24 juni 2008

Trädgården!

Hej hopp...
Vi är såna samlare,,, så med mycket på gång så hinns de ju inte med. Därför så har de samlats endel saker ute i väntan på piffing....
Tex pappas gamla mjölk kanna som de ska planteras i... Konstigt, för de känns lite som att sommaren snart är slut, men det är den ju verkligen inte.. Så imon får jag ta och åka iväg och köpa blommor...



Vi har gamla rosenbuskar runt hela huset, som vi behöll... Man hade ju ingen aning om färg el sort, då! Men nu så,,, hehe vi har nog alla färger som finns. Orange, Rosa, Röd, Vit, spräckliga och gula... Men dom lyser så fint, och har säkert vuxit här i många långa år.... :)




Sakta men säkert så kommer mina luktärter,,,!!! :)




Gula bönor....

Idag har jag varit och sagt farväl till min lille going!!!
Lisa, som åker till Bulgarien idag. Kommer hem om 2 veckor, trots att man inte träffas varje dag, så pratar vi i telefon flera gånger om dan... Så det känns jätte konstigt när hon e iväg :(
- Vi såg en förödande sak idag när vi kom hem. En takpanna hade trillat ner, vi har skit högt tak och brant som bara den. Jag vill inte skicka upp pappa el Andreas dit,,, huhu! men de måste lösa sig idag el imon,, ifall de börjar regna.. Jag typ tänker att man kan ringa sotaren el nån takläggare??? måste ju finnas nån som kan göra de.... ???? Tips nån ???




Många kramar josse!!!

5 kommentarer:

Dicksonska våningen sa...

Rosorna var jättefina! Det är ju ändå något speciellt med rosor... :)
Takläggare kan man ju alltid prova med men känner du ingen annan som kan hjälpa er? Som inte har höjdskräck...
Lycka till!
Kram Annika

Linnéa sa...

Hej hej. Tack för din fiiiina kommentar i min blogg! Jag blev så otroligt glad när jag läste den. Du frågar om min trådhållare i sy-hörnan. Den har jag hittat på en loppmarknad. Har aldrig sett någon sådan förut, så jag vet inte riktigt var man kan tänkas hitta dem... tyvärr.
Vilka otroliga rosor ni har. Jag vågar mig inte på såna. Har inte så gröna fingrar alls. Men de är jätte-vackra! Vet inte vad man ska göra åt takpannan, heller. Vi har fusk-takpannor i plåt, så tyvärr. :) Hoppas det löser sig dock, så det inte regnar in.
Ha en underbar vecka! Kram// Linnéa

K sa...

Hello snuffsis ;D
hoppas du mår bra ? finfina trädgårdsbilder, önskar man hann med allt ogräs härhemma...Vi har värsta miniträdgården meen ändå hinner man inte...men beror väl på att ja inte prio det...tycke de e såå trist...sen kan man ju bli anfallen...av nåt odjur... kram å pöss /K

K sa...

Hello again...borde gå å soova men...brukar bli sittande...
Du kanske e lite knäpp ;D men de e je me...HÅLLER HELt me Dej...tÄNK ATT BAKA MED SMYCKEN VIDRIGT !!!

Men bara så du vet, så tar jag alltid av mej innan, så mina bullar kan du lugnt smaka på !
Nu ska du få höra nåt mera stöööört som jag AVSKYR...fniss hoppas vi fortfarande är bloggis-friends sen...Jag HATAR att ta i KOKT PASTA med fingrarna. Det är såå äckligt så jag RYSER ( alltså du vet den lilla skvätten som blir över å ska ner i komposten...annars äter vi med bestick i dalarna åsså)
nattikram/K

In my house sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.